Politiestaat?

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Sun Jan 9 15:08:30 CET 2000

Rembert Oldenboom <rembert at euronet.nl> said:
>Er is een groot verschil tussen de hoeveelheid informatie die wordt
>opgeslagen als we de vingerafdruk vergelijken met het DNA. Het
>DNA-profiel op zich kan, net als de vingerafdruk, worden gebruikt om
>iemand te identificeren maar het profiel herbergt nog veel meer
>informatie waarvan het overgrote deel nog versleuteld is.

Da's een incorrecte assumptie: een DNA profiel herbergt precies evenveel
informatie als een vingerafdruk, namelijk een hoeveelheid informatie die
met een bepaalde waarschijnlijkheid een individu kan identificeren. De
details zal iemand anders wel kunnen invullen, maar het DNA profiel wordt
grofgesteld samengesteld uit de grote hoeveelheid ongebruikte stukken
materiaal die tussen je genen in zitten op het DNA molecuul, en niet meer.

Daarom kan DNA *onder die conditie* wat mij betreft ook als een vingerafdruk
behandeld worden.

Terug naar willekeurig fouilleren: hoe staat onze TK fractie hiertegenover?
Die houden zich weer lekker makkelijk stil...

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>