Fw: To the point (was: 'moet ik een VVD'er worden?')

peter f.g.bos pfgbos at CHELLO.NL
Sun Jan 9 09:00:48 CET 2000

Beste lijsters,

Ik heb dit allemaal aan mij voorbij zien komen. Maar ik begrijp
niet wat voor probleem Bert Bakker heeft. Er ligt een duidelijke
congres uitspraak. Of is zoiets alleen maar voor het volk en
waar de kamerfractie zich niet aan hoeft te houden. Ik denk dat
we daar als partij kapot aan gegaan zijn. NL. niet doen wat wel
in ons verkiezing programma staat en vooral stenis maken over
details.

Over het opgeklopte breekeven point in de begroting is geen
enkel verdienste van dit kabinet. Als je 4% minder rente van f
400 miljard behoeft te betalen (dat is f 16 miljard)
en de extra BTW inkomsten door de koopkracht op dit moment. Dan
gaat dat van zal, MAAR HET TEGENOVER KAN OOK ZO MAAR WEER
GEBEUREN.

Het gekke is dat wij allen van ons inkomen wel de hypotheekrente
en de AFLOSSING (of verzekeringspremie) reserveren, maar we
staan al 55 jaar toe dat de overheid alleen maar de rente in de
begroting behoeft mee te nemen. In wezen moet de begroting naar
99%. Dan is echt structureel 1% beschikbaar voor aflossing van
de schuld.

Peter F.G. Bos
homepage: http://pfgbos.spedia.net/
of