BDU

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Sat Jan 8 14:01:16 CET 2000

Andor:
>Nou geloof ik dat er wel mensen op deze lijst zijn die iets preciezer
>weten hoe het zit, want e.e.a is onlangs gewijzigd (brede doeluitkering
>enzo). Toch ben ik er vrij zeker van dat dit zo nog wel klopt. But
>anyone, correct me if I'm wrong.

Over de BDU:
Een PJO of een OC krijgt geld via de partij. Dit is geoormerkt geld (zoals
je aangaf bij het Opl.centrum van de CD... hadden ze dat ? *lach*).

Even specifiek over de politieke jongerenorganisaties:
  Het bedrag hangt samen met 2 factoren:
* ledenaantal van de PJO per 1.1. (betalende leden onder 27 jaar)
* zetelaantal van de partij die de PJO heeft erkent

Reden:
- De SGPj, GPJC en RPF-j hebben heel veel leden, maar weinig zetels.
- D66 bv. schommelt te veel, net als andere fracties.
Daarom is er een mengvorm gekozen.

(Jan Hoekema heeft dit trouwens behandeld namens de D66-fractie)

Ramon