iedereen fouilleren

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Thu Jan 6 20:52:57 CET 2000

fouilleren mag nooit een gewoonterecht worden, maar het wordt wel tijd om te
erkennen dat de straat (misschien net als een vliegveld) een gevarenzone is
geworden wat betreft mensen die wapens op zak hebben, een zone die vraagt om
mogelijkerwijze extra veiligheidsmaatregelen zonodig. Ik ben wel een sterke
voorstander ervan dat het een bevoegdheid van burgemeester wordt (aha.. daar
heb je hem/haar weer) om een 'fouilleertoestand' af te kunnen kondigen, de
maximaal 1 dag bijvoorbeeld mag duren. Zoiets als dat de openbare straat bij
iets als de Eurotop ook gewoon afgesloten wordt, en gewoon niemand erdoor
mag. En kan het ook verboden worden om bepaald soort messen te mogen
verkopen?? Het is idioot wat voor messen je kunt kopen soms. En ook dat
sportschieten moet afgeschaft worden, het is toch te idioot dat mensen
zogenaamd voor de sport wapens mogen kopen, dat is toch mogelijkheid
scheppen voor... enfin, ik vind dit idioot.