Burgerlijke stand

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Thu Jan 6 20:52:55 CET 2000

de f. is leuk, ik word wel moe dat de 2e WO altijd maar weer als een
argument dat geen uitleg behoeft wordt gebruikt. Stelt Joop Swarte dus voor
om alles wat mogelijkerwijs gebruikt kan worden om welke groep dan ook
eenvoudig op te sporen volledig af te schaffen?? Dat is namelijk de
omdraaiing van zijn argumentatie, waarin hij dan ook consequent moet zijn.
Betekent overigens ook dat een heleboel verworvenheden eraan gegeven zullen
moeten worden, dat de Nederlandse economie zelf hopeloos achterop zal raken.
Even Marxistisch: de sociaal-economische realiteit bepaald voor een groot
deel de ethiek van bepaalde ontwikkelingen.
Je zou ook kunnen beweren dat de welvaart die nodig is om te voorkomen dat
mensen elkaar de kop inslaan, alleen maar bereikt kan worden door het
efficient beheer van gegevens. Zolang het mogelijk is om toepassing te laten
controleren door de rechtspraak en het parlement, is het onzin om met
Nazi-duitsland aan te komen lopen. Als Nederland een buitenweteelijke
samenleving wordt, hoop ik dat er meer mensen verzet zullen plegen dan 60
jaar geleden. Dat nederland zijn joodse burgers heeft uitgeleverd heeft
andere oorzaken dan de keurige boekhouding, zo interesseerden de meeste
mensen zich gewoon niet om de joden.
Enfin, dus effe geen WOII voorbeelden svp, ook geen bigbrother aub...