bidden voor D66

Greetje Verver KenG.Verver at HETNET.NL
Wed Jan 5 10:24:55 CET 2000

----- Original Message -----
From: Lodder Ing P.H. <P.H.Lodder at Ato.Dlo.Nl>
To: <d66 at NIC.SURFNET.NL>
Sent: Tuesday, January 04, 2000 11:57 AM
Subject: RE: bidden voor D66

> Wat u niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet....
>
> Met andere woorden, waarom ben je zo onder de indruk van confessionele
> scholen dat je dezelfde opstelling wenst, nl geen ruimte voor
> "andersdenkenden" (om te voorkomen dat we alleen over religies gaan
praten)?

> Stel je voor dat je als school een lokaal op een bepaald moment van de dag
> leeg hebt staan en er zijn leerlingen die graag gebruik van dit lokaal
> zouden willen maken om, zonder anderen lastig te vallen, daar hun rituelen
> uit te voeren, dan is daar toch niets mis mee?

De laatste tijd wel eens een openbare school bezocht? Welke school heeft nog
lokalen over? Maar inderdaad zou ik daar onder bovenstaande voorwaarde geen
problemen mee hebben, maar dat had je allang uit mijn bijdragen kunnen
weten.

> G.V.
>
> Dit klinkt verdacht veel als vol is vol. Juist dit soort sluimerende
> gedachten resulteren in de meest afschuwelijke situaties. Wanneer een
> rascist uit volle borst op straat schreeuwt dat alle buitenlanders eruit
> moeten, dan spreekt iedereen er schande van en is iedereen tegelijkertijd
> blij dat in een democratie zoals de onze mensen zelfs voor zo'n
> verwerpelijke mening mogen uitkomen.

Waarom heb ik steeds het gevoel dat je mijn woorden koste wat het kost als
rascistisch wenst neer te zetten. Genoeg is genoeg had te maken met
aanpassingen naar twee (let wel: twee!!!) kanten en niet met het niet meer
wensen toelaten van andere culturen. Ik hoop dat het nu langzamerhand
duidelijk wordt. Als je mij persoonlijk zou kennen, zou je dit weten.
Misschien doet het je plezier dat ik vanmiddag op uitnodiging van de Turkse
gemeenschap het einde van de ramadan met ze ga vieren. Zouden ze me
uitnodigen als ik respectloos zou zijn denk je? Je merkt het, je pogingen om
mij voor een rascist uit te maken treffen me en ook hiervoor geldt: genoeg
is genoeg.

M.vr.gr. Greetje Verver