avro?

Andor Admiraal admiraal at ADN-INTERNET.COM
Tue Jan 4 11:56:59 CET 2000

Kijk, dat is dus precies waarom het verenigingstelsel niet deugt. Het is
formeel gebasseerd op lidmaatschap, maar in de praktijk geldt dat maar
ten dele. Het publieke bestel hangt van de inconsequentie aan elkaar, de
lidmaatschapsfarce is daar een van. Het is een schijn-democratisch
systeem dat vaag en naar willekeur wordt toegepast.

Zelf probeer ik al lange tijd lid te worden van de AVRO, maar dat is
niet mogelijk (tenminste, niet als ik niet allerlei onzin-post met
"leuke aanbiedingen" of een programma blad wil ontvangen). Wie uit een
soort maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel een omroep wil steunen
brengt de omroepbureaucratie nogal in verwarring zo heb ik gemerkt.
"Nee, mevrouw, ik wil geen opname van Vinger aan de Pols meemaken, nee
mevrouw, ook niet als ik kans maak om Ria Bremer in het echt te zien."
Het resultaat was, dat ik het beste mijn lidmaatschap kon opzeggen als
ik geen AVRO-aanbiedingen wilde ontvangen.

Overigens was mijn keuze voor de AVRO vooral gebasseerd op historische
redenen: de AVRO heeft een fraaie ontstaansgeschiedenis van verzet tegen
de verzuiling. Bijna dezelfde reden waarom ik ogenblikkelijk lid zou
worden van een verzelfstandigde VARA.

Dit laatste om even de indruk weg te nemen dat ik de programma's van de
AVRO op wat voor wijze dan ook zou waarderen ;-))

Groet, groet,
Andor.