vara

Glenn Mellonius Glenn.Mellonius at INTER.NL.NET
Mon Jan 3 16:18:30 CET 2000

Bert Bakker schreef:

> Zoals bekend is de discussie over de publieke omroep, de Vara en de nieuwe
> Concessiewet volop losgebarsten.
>
> Ik zou wel benieuwd zijn naar de opvattingen daarover. Ik geef de mijne nog
> maar even niet. Hoewel, in de kranten was daar al wel iets van te lezen.
>
> Maar over twee weken is het kamerdebat - en de voorbereidingen zijn in volle
> gang. Alle input (niet alleen over het vara-probleem) is dus welkom!
>
> Groeten, en bij voorbaat dank,
>
> Bert Bakker.

Een hoop stennis om de VARA, maar niets hoor je over het meten met twee
maten van het commissariaat voor de Media.
De BOS (Boeddhistische Omroep Nederland) krijgt geen zendmachtiging
ondanks 33000 leden. De Humanistische Omroep heeft veel zendtijd ondanks
een schamele 17000 leden.

De zendmachtiging werd afgewezen omdat de BOS volgens het Commissariaat
niet kon bewijzen  dat het boeddhisme voldoende is geworteld in de
Nederlandse samenleving.
Nu is de BOS gedwongen om een campagne te starten om aan te tonen dat er
een veel grotere aanhang is van belangstellenden/sympathisanten, 5 tot 7
keer zoveel als er geregistreerde boeddhisten zijn. De BOS is er stellig
van overtuigd dat die aanhang veel groter is omdat de meeste boeddhisten
ondogmatisch zijn en zich dus niet laten registreren.

Je kunt de petitie tekenen op
http://www.xs4all.nl/~sjoera/bos/petitie.html
Meer wetenswaardigheden op http://www.xs4all.nl/~sjoera/bos/

Nu heb ik ook nog gehoord dat dit alles mede komt omdat de Hindoestaanse
omroep beweert ook het platform te zijn voor Boeddhisten. Zij zouden ook
op het Boeddhisme geënte programma's uitzenden. Ik heb er nog nooit wat
van gemerkt, en dank je de koekoek, als er echt een BOS gaat uitzenden
verliest die Hindoestaanse omroep natuurlijk wat rechten.

--
Glenn Mellonius