Artikel NUON

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Mon Feb 28 10:58:00 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef:
>Dat de NUON zijn naamsbekendheid heeft willen vergroten
>via een sponsor-contract met Vitesse is het goede recht van de NUON als
>private onderneming. Het sponsorcontract als middel tot naamsbekendheid is
>vele malen goedkoper gebleken dan dure campagnes via reclamebureau's,
>kranten, commerciële omroepen en STER. Dat scheelt de klant van NUON weer
>geld, want dure campagnes worden uiteraard óók doorberekend aan de klant.

Eh, ik geloof niet dat ook maar iemand bezwaren had tegen een sponsorcontract
t.b.v. de naamsbekendheid. Ik heb echter niet het idee dat een gemiddeld
sponsorcontact ook inhoudt dat er gebankiert (uitgezonderd misschien Ajax en
de ABN-Amro) wordt of makelaarspraktijken uitgevoerd worden. Dat zijn
risicovolle werkzaamheden en investeringen (zeker als het je stiel niet is)
die verder gaan dan het doel naamsbekendheid. Terecht dat de *aandeelhouders*
(in dit geval ook een overheidsinstantie, met eigen, interne regels voor het
afleggen van verantwoording) daar over willen meespreken.  Wat dat verder met
wel of niet privatiseren te maken heeft, zie ik even niet.

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl

Dit bericht wordt beschouwd als persoonlijke correspondentie en dient als
zodanig behandeld te worden.