japie barbiesje (88?)

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Sat Feb 26 04:07:40 CET 2000

Henk,

Ik mis wat in je laatste bijdrage, maar ik weet niet wat. Ik probeer het uit te leggen:

>Het dramatische zwijgen van GL tijdens het huidige multicult-debat valt wel
>erg op. Is Rosenmoeller dan toch leider van de Apartheids Partij Nederland
>(APN)?

Van Groen Links kun je veel zeggen, over Paul Rosenmöller kun je veel schrijven, maar niet, dat ze niet opkomen voor de minderheden. Eerder misschien te veel. En eigenlijk zouden wij (Jij, Paul Scheffer, ik) niet de multiculti, interculti of welke culti discussie ook moeten voeren, maar degenen die het aangaan: zij die hier proberen te leven, maar eigenlijk niet geaccepteerd worden.

>Trein Amsterdam-Utrecht 15.30 uur. De nog niet grijze Japie reist in een
>coupe vol slapende 20-ers en 30-ers: 'Heren slaapt u lekker door, wij
>babyboomers financieren het wel!' Alleen een paar meisjes verderop moeten
>hard lachen.

Het zijn toch weer de heren, die slapen in een trein. De meisjes niet. Komen zij nu in de WAO? En moet een niet grijze, maar wellicht wel kale Japie dat betalen. Worden er geen kaartjes meer geknipt tegenwoordig (onze eigen NS-wake-up service)?

>Zou D66 ook zwijgen als de ministers en politici de openbaarheid willen
>beperken om zo de biseksuele bonnetjes van Bram Peper af te dekken?

Waarom moet ik weten, wat Bram eet, al dan niet gepeperd, en wat de sexuele voorkeur is van het bonnetje in dat etablishement?
Is dat, wat we bedoelen met openbaarheid van bestuur, de macht en de controle op de macht. Of moet Barbertje gewoon hangen?

>Gemeenteraden die tegen rekening-rijden ageren, houden de tolpoorten op de
>rijkswegen toch niet tegen. En als straf voor niet meewerken krijgen ze elk
>wel minstens een kwart miljard minder. Vraag aan Leefbaar Nederland en de
>VVD: Wat is er tegen openbaar vervoer en minder mobiliteit?

Op zich heeft de gemeente niet zo veel inspraak over rijkswegen, en dat lijkt me een goed principe. Ooit hadden dorpen stadsrechten en mochten op hun territoir tol heffen. Het bevorderde het verkeer tussen de oude steden ten zeerste. Uiteindelijk is er de EEG gekomen, die meteen maar een douaneunie vormde: geen grensbelemmerende maatregelen meer tussen lidstaten. Zou zo'n tolpoort niet gewoon in strijd zijn met het EG-verdrag: een heffing van gelijke werking, waarmee het interstatelijk verkeer belemmerd wordt? (Herman, dat moet jij weten!).

>Zwarte School? Heette dat vroeger niet de BLO waar het altijd beter gaat?

Het Bijzonder Lager Onderwijs was vroeger ooit eens een vrijplaats voor niet-aangepasten, die daar alle ruimte kregen. Of het hun intellectuele vermogens bevorderde, weet ik als ZULO-bezoeker eigenlijk niet goed, maar ze werden er niet zwarter van. En er zijn scholen, die qua onderhoud best een zwart verfje kunnen gebruiken. Valt het niet zo op in de schaduw.

>Wat is het verschil tussen de Joodsche Raad tijdens de Duitse bezetting en
>de organisatie Forum voor immigranten nu? De bezetting.

Tijdens de bezetting moesten we nog rijden in Volkswagens over Autobahnen, nu mogen we rijden in BMW's, ook als enthousiaste jongere. En voor de rest is het onsmakelijk.

>Multicult gekte: Servische Joegoslaaf met dubbele nationaliteit vecht tegen
>Nederland en de NATO. Of: apartheidsfanaat pleit voor tolerantie.

Een Servische Joegoslaaf heeft per definitie een dubbele nationaliteit: hij is Serviër (gegeven) en Joegoslaaf, en dat zijn ook, althans dat waren, Kroaten, Bosniërs, Albanezen, Macedoniërs ook. Ik heb mijn dienstplicht vervuld en toen geen serviër of Joegoslaaf gezien. Hij zal wel tegen de NATO gevochten hebben.

>De Amsterdamse GL-wethouder Koehler zat bij het bedrog met verkoop van
>taxivergunningen aan migranten die niet wisten dat de vergunningen later
>waardeloos zouden worden. Hij zweeg. Zeker ook dubbele politiek: groenlinks
>en racist?

Fijne demokraat ben je, zodra het om groenlinks gaat, zit het fout. Ik zie het al voor me, de heer Koehler, die lachend in zijn vuistje als een joodje (vrij naar Woutertje Pieterse) aan die domme, stomme buitenlanders waardeloze taxivergunningen slijt. Hadden ze ook maar Nederlands moeten leren, toen het nog kon, bij Wodan!

>Van Boxtel: het hoofddoekje en de baard mogen onder de politiepet. En
>moslim-Japie wil niet worden gearresteerd door homo's.

Nu ja, dan heeft moslim-Japie pech en wordt hij gearresteerd door twee lesbo's, de één blond, de ander donker, de een met baardgroei, de ander (het domme blondje) met een hoofddoekje. Maar Japie wil dan nog wel even gefouilleerd worden.

>Wat is de overeenkomst tussen de hype van de 'nationale persoonlijkheid'' in
>de jaren dertig en het postmodernisme in de jaren negentig? De behoefte om
>mensen te onderscheiden met stereotiepen.

Ja: toen Colijn: koopt Hollandse waar, dan steunen we elkaar. Nu: Wat nemen de homo's mee uit de states? Echo: Aids.
Of ben je gewoon een monotiep?

>Voormalig geschiedenisleraar van prins Domkop, de Leidse professor Wesseling
>als columnist in NRC: 'Lousewies van der Laan is een lichtgewicht'. Van der
>Laan heeft inderdaad al een weegschaal.

En omdat ze haar lichaam onderhoudt met watermanagement, hoeft ze er niet eens op te staan. Lousewies is ook wel vrij zinnig.

Henk, ik begrijp niets van die Japie, maar het lijkt me toch wel een grappig ventje,

Hebbu alle vogula al nesta?

Tjerk.