WAO

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Wed Feb 23 01:00:23 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Constantijn stapt met open ogen in de armoedige valkuilen van een cultuur
die is gebouwd op het materialisme van de onophoudelijk uitdijende
wederopbouw. Wat ik betoogde is dat het referentiekader alleen maar
materialistisch is. De reactie die je daarop geeft benadrukt slechts wat
ik betoog! Een samenleving die zo materialistisch is geworden is wezenlijk
straatarm. Maar kritisch beschouwen is niet hetzelfde als afwijzen.
Helaas moet ik vaststellen dat jij dat wel doet met mensen in de WAO.
En de wijze waarop is absoluut onverteerbaar. Wilders is er niets bij!
Onbegrijpelijk dat dezelfde (?) Constantijn Dolmans onlangs de regio's
afreisde met een pamflet dat we straks congresbreed gaan aannemen en
waarvan de eerste zin luidt: D66 stelt de mens centraal.
Welke mens Constantijn? Alleen hardwerkende mensen met een flink crediet
als voorschot op alles wat nog komen moet: voor straks als alles mooier en
groter en duurder en sneller wordt?

Geen dromer, wel realist en bovenal mens
William Oosterwijk