vanBoxtel???

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Mon Feb 21 14:30:11 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Herman schreef:

> Inderdaad.
>
> De Oostenrijkse regering (overigens na democratische verkiezingen aan
> de macht gekomen) heeft zich duidelijk (en zwart op wit) uitgesproken
> tegen alle vormen van racisme en vreemdelingenhaat. Ze heeft voorlopig
> nog niets gedaan dat daarmee in strijd is.

Wat is dit toch. Okay, de regering is op democratische wijze totstand
gekomen. dat betekend toch helemaal niet dat we daar niet op mogen
reageren. Nederland (ook een democratie) mag toch zijn mening kenbaar
maken, en als mensen dat land willen boycotten, of als de regering dat
wenst dan mag dat toch ook. Het ene democratische land mag toch
reageren op een ander. Dat helpt misschien voorkomen dat er ook bepaalde
maatregelen gaan ontstaan. Ook Nederland heeft zijn drugbeleid aangepast
omdat andere democratische landen daar wat problemen mee hadden.
Voorkomen is nbeter dan genezen. En natuurlijk zullen ze nu geen "rara""
beleidsmaatregelen nemen. Daardoor zullen ze alleen maar groeien en op
het moment dat ze groot genoeg zijn (en in andere europese landen het
stemmen op dit soort partijen ook "normaal" is geworden) kunnen ze wel hun
eigen beleid voeren.
Waarom zijn we in Nederland zo bang?

> Dus sorry, totdat daar
> verandering in komt houdt het bij mij even op met de politieke
> correctheid. Daarbij komt dat ik met 70% van de Oostenrijkers sowieso
> geen problemen heb.

Ook een CD in de regering, zonder dat mensenrechten geschonden worden,
is acceptabel voor jou? En je doet of jouw standpunt niet politiek correct is.
Integendeel, in Nederland is juist het standpunt van een actieve opstelling
niet politiek correct en volg jij dus nu het politiek correcte antwoord.....
Al ben ik misschien niet zover als Remko, qua boycotten. maar een ieder die
dat wil moet het doen en ik vind dat de Nederlandse regering en anderen het
de Oostenrijkse regering ook niet makkelijk hoeft te maken.

Groet Joris van den Wittenboer

"To understand a man, you should walk a mile in his shoes. If you're still
bothered by what he says, it's okay, because you will be a mile away and
you will have his shoes."
http://munt.nl.fortunecity.com/beurs/20