Andermans veren (was Re: hoofddoekjes en tulbanden)PERS

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Sat Feb 19 15:25:02 CET 2000

Vandaag in De Volkskrant en NRC twee lezenswaardige artikelen tav
ontwikkeling allochtonen en andere manieren die probeert en aan het zoeken
is om echt verschil uit te maken

"Multiculturele schijngevechten"in Reflex van De Volkskracht en het
themaartikel in de NRC van gisteren: "Allochtone leerlingen zijn niet gebaat
bij stampen en toetsen". Dat is heel andere koek dan bezig zijn met
uiterlijkheden en leidt uiteindelijk tot niet alleen echte integratie, maar
ook tot beter onderwijs voor iedereen. Emmy Jacobs gaf eerder aan: er zijn
geen andere percentages van 'domme' mensen (zo die al bestaan) bij
verschillende groepen en ik geloof dat graag. Het is een kwestie van
inspelen op de leervraag icm met achtegrond en mogelijkheden.

groet,

Theo