OVERSCHOT2 / WOEKERRENTE

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Fri Feb 18 14:00:07 CET 2000

Misschien herkennen meerederen van jullie dit: het laatste jaar valt het me
op/dringt het eens een keer tot me door dat veel/meer en meer bedrijven een
manier van factureren gebruiken waarbij je vooruit moet betalen
(energie/water/gas-bedrijf; huur/servicekosten), vervolgens krijg je aan het
einde van het jaar geld teruggestort.
Ik vraag me af, of men dat doet om de volgende reden:
1. ieder betaald 1 gulden teveel
2. niemand gaat achter 1 gulden aan
3. bij elkaar is het een aardig bedrag, waarmee men toch aardig wat extra
geld kan genereren, maar in principe is dat dus 'mijn' 1,10 (op zijn minst
1.03) gulden, terwijl ik maar die ene 1,00 gulden terugkrijg?
Ben ik nu paranoide??
Net als veel bedrijven consequent loon te laat betalen zeg maar. Bijv.
vanRooij transport betaalt zijn werknemers principieel/consequent een maand
te laat. Na verloop van tijd 'merkt' men dat weliswaar niet meer, maar toch.