sociale klassen -

Raimond raimond.detempe at KONBIB.NL
Fri Feb 18 13:44:19 CET 2000

Clubgenoten,
Nog even over de grondige analyse van Henk Vreekamp. Als hij
grondig analyseert, vind ik dat altijd zeer de moeite waard! Met hem
ben ik van mening dat het aspect klasseverschillen steeds maar over
het hoofd gezien wordt! Ik ben al jaren gewend aan hoog opgeleide
allochtonen: artsen met een Chinese naam en Indisch-Surinaamse
achtergrond, en vroegere Indisch spoorweg-ingenieurs. Nu is er
weer een mooie zwarte bedrijfskundige dame gepromoveerd op het
onderwerp [gebrek aan richtlijnen overheid] bij privatisering. Op de
radio gehoord: zij komt uit een goed georganiseerde familie, en
goed opgeleid milieu. Wat haar bij persoonlijke tegenslag
[treinongeval] toch geholpen heeft Dus ook goed ingebed in de
Nederlandse cultuur! En daar ligen dus de problemen niet! Alleen
meen ik dat Henk zich vergist bij die armoede-ziekte: engelse ziekte
ofwel rachitis is: kromme benen, slechte skelet-opbouw door gebrek
aan vitamine-D bij armoe-voeding [en lang werken in donkere
ruimten]. Daarom: multicultureel? Niks van waar, dat kan helemaal
niet in de moderne liberale sociale-organsiatiestaat met hoog
werk/economie-ethos! Multicultureel? Dat kon de veelvolkerenstaat,
het 100-jarige keizerrijk, de Dubbelmonarchie al niet meer zijn.
Groet,
raimond de tempe