Bankierende Schoolbesturen

Roland Kroes roland_kroes at HOTMAIL.COM
Thu Feb 17 13:19:23 CET 2000

Even daarop doorgaand, hoe zou je dan moeten controleren dat beleggen op een
deugdelijke manier gebeurt? Zelfs als beleggen deugdelijk plaatsvindt, dan
kunnen er nog steeds verliezen gemaakt worden. Vgl. een tientje aan aandelen
op 1-1-1929 met de waarde op 31-12. Wat zou je moeten doen op het moment dat
scholen deugdelijk beleggen, en hun ingelegde geld in waarde zien dalen?
Überhaupt, met welke gelden zouden zij moeten kunnen beleggen?

De 'betutteling' die misschien uit mijn standpunt klinkt, komt met name
voort uit het feit dat ik niet voor me zie hoe 'deugdelijk beleggen'
omschreven zou kunnen worden. En op dat moment zou je misschien maar beter
niet de mogelijkheid geven aan scholen om te beleggen...

Roland Kroes, Rotterdam