Andermans veren (off topic)

Arjan Stoffels astoffels at LEIDERDORP.NL
Tue Feb 15 16:35:45 CET 2000

        -----Oorspronkelijk bericht-----
        Van:    William Oosterwijk [SMTP:de.alven at PLANET.NL]
        Onderwerp:      [D66] Andermans veren (was Re: hoofddoekjes en
tulbanden)

        Naar aanleiding van "hoofddoekjes en tulbanden" van Theo Veltman.
        KNIP
        >Tot vreugde heb ik gezien hoe in Afrika kledingontwerpers met
        >prachtige stoffen heel het grijs geklede Westen toelacht met
werkelijk
        >fantastische kleurrijke ontwerpen. Prachtig wat een rijkdom!
        KNIP

        Onderstaande reactie heeft inhoudelijk weinig uit te staan met het
onderwerp. Is meer achtergrond info.

        Yep, ik ben vorig jaar een maand in West-Afrika geweest en heb dat
veelvuldig gezien. Is inderdaad schitterend al die gewaden.  Weet je waar
die kleurrijke stoffen vandaan komen? 3 x raden. Uit Vlaardingen, Nederland,
rechtstreeks geïmporteerd (Echt waar!) Een goede tweede is de zogeheten
'London Wax', uit -je raadt het al, inderdaad!- Londen.
        Daarnaast is die kleurrijke kleding de 'zondagse' of correcter, de
marktkleding. Die trek je dus alleen bij bijzondere gelegenheden aan (in elk
geval de naar de markt) en niet 'zomaar'. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor
schoolkleding (die in veel Afrikaanse landen verplicht is). 's Ochtends naar
school, thuiskomen en je ouwe kloffie weer aan (korte broek met gaten T
shirt, de armoe straalt er vanaf). Als ik weet hoe ik mijn scanner zo moet
pesten dat kleuren foto's geen 2MB meer innemen, zal ik wel 's wat foto's op
het net zetten.

        Met vriendelijke groet,
        Arjan Stoffels