eerste kamer

D Sundman dsundman at NETLAND.NL
Sun Feb 13 02:14:35 CET 2000

B.Buma wrote:

> En wat zijn uw gewaardeerde argumenten daarvoor dan ?
> Of is dit gewoon 'vinden' . Gevonden zaken hoort u in te leveren bij de
> politie !

Dat soort commentaar heb ik natuurlijk ff niet van terug..
Dus welgemoed de originele tekst (die Bo Buma voor het gemak niet in z'n
geheel weergeeft) korter gemaakt als volgt:
In een DEMOCRATIE hoort een koningshuis met (ENIGE)
ZEGGENSCHAP gewoon niet thuis!!
Et argument is simpel "als het konigshuis enige zeggenschap heeft is het
geen democratie", afgezien van de 'zeggenschap' van gewoon one man one vote
stemrecht.
Het laatste is spijkers op laag water enz.
Er zijn nog vele andere redenen te bedenken waarom een democratie in feite
geen democratie is, maar deze is er beslist een van!

> En waren de argumenten van 'de rest' welke vóór afschafffing van de
> monarchie waren dan ook niet goed ?

Jawel ik vond alleen Herman's argument kort en bondig oftewel to the
point!En dat stond dacht ik duidelijk in mijn origineel. Kennelijk niet
voor iedereen zo herkenbaar...

> vr gr
> Bo

MVG van D. Sundman die zegt: