Burger en Bestuur (30 jan)

Theo Veltman theoveltman at HOTMAIL.COM
Sat Feb 12 16:30:26 CET 2000

Het gaat er niet om de discusie te volgen of te trekken. We moeten de
discussie maken en richting geven met goede ideeen en duidelijke,
begrijpelijke stellingnames!!

Het verhaal van de programmacommissie is prima, voorzover ik kan overzien.
Echter: als ik het allemaal begrijp heeft het laatste politieke podium
aangetoond dat het verhaal niet begrijpelijk genoeg is om richting te kunnen
geven aan een discussie (waar gaat het over) en duuidelijk genoeg om
richting te kunnen proberen te geven aan stellingsnames/meningvorming van
mensen ofwel beinvloeding daarvan.

Laten we eerlijk zijn: het is een lastig leesbaar en ingewikkeld verhaal.
Het moet kunnen om dat wat mensvriendelijker vorm te geven en dan het debat
in te gaan. Ik besef: dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan........ en toch
moet het. Als we althans zaken bespreekbaar willen maken, binnen de partij
en vooral daarbuiten.

Als het debat hierover in de partij wat aantoont, is het wel dat het
moeilijk debatabel is. Ik heb de indruk dat dit meer is dan alleen mensen
die het niet eens kunnen worden door verschillende visies. Als dat binnen de
partij al zo is; hoe zou dat dan buiten de partij zijn...........?????

groet,

Theo

PS: Constantijn: je weet dat dit niet rot is  bedoeld. Ik verwijs ook naar
eerdere ecorrespondentie omtrent opzet resolutie.