verontwaardiging

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Sat Feb 12 15:34:18 CET 2000

Cathja Maas schreef het navolgende:

>En dat is dus precies de reden van mijn mailtje. Frustratie over het
>feit dat half nederland te hoop loopt wanneer een wit kind uit een
>"goed" milieu slachtoffer wordt van geweld, maar dat wij ons stil houden
>wanneer het een zwart kind betreft.

Het is alweer jaren geleden, dat in Amsterdam Kerwin Duinmeier door een groepje skinheads werd neergestoken, alleen maar omdat hij zwart was en `vies uit zijn ogen keek'. Dat heeft toen wel tot een stil protest geleid en zelfs tot een standbeeld. Wat ik van de door Cathja bedoelde steekpartij heb begrepen, ging het om twee heet gebakerde pubers die gezworen vijanden waren wegens een zus van één van beiden. Helaas komt ook dit zinloze geweld nog veel te vaak voor en ik heb te doen met de familie van het slachtoffer, maar om nu een protesttocht te organiseren, alleen omdat het en Antiliaanse jongen betreft, gaat toch wat ver.

met vriendelijke groet,

Tjerk Jouwstra