eerste kamer

Thu Feb 10 18:17:05 CET 2000

At 15:54 09-02-2000, H. van Meeteren wrote:

>Omtrent de staatsrechtelijke taken en bevoegdheden van ons koningshuis is
>veel informatie vrijelijk toegankelijk. Het staatsrecht leert ons dat zelfs
>op school en in de collebanken, en er zijn boeken over te raadplegen in
>openbare bibliotheken. U verwart de afscherming van de privé-sfeer van het
>koningshuis met andere informatie.

Helemaal niet. Ik beweer dat de macht van de Koning zich onttrekt
aan de waarneming van het volk.
De macht die de Koning heeft gaat veel verder dan de macht die
omschreven staat; dat is nu precies mijn punt.

>Democratie is geen vrijbrief voor ongepast gedrag.

Democraten waarschuwen voor een nep-democraat is gepast gedrag.

Erik vdMb

   E.P. van den Muijzenberg / Amsterdam / http://www.ernst.vuurwerk.nl