De (democratische) legitimiteit

Wed Feb 9 15:30:13 CET 2000

At 09:34 09-02-2000, Chido Houbraken wrote:
>Lijsters,
>
>Ik kon het niet laten, sorry.
>Maar ik moest toch echt even een grove inconsequentie in de algehele
>gedachtengang van dhr. De Knikker met u delen.
>Hieronder 2 citaten van Remko. De eerste is uit de discussie over de Eerste
>Kamer (en de democratische legitimiteit van dit orgaan) en de tweede komt uit
>een van zijn vele mails over landen zonder hoofden:
>
>1.
>Er zijn ook andere legitimaties dan de democratische. Lees Max Weber nog
>maar eens.

Dit is geen citaat van Remko de Knikker maar van Hein van Meeteren.
(zie: Re: eerste kamer - 08 Feb 2000 17:54:52 +0100)

Ook van de rest van het betoog klopte nu niet veel meer; Remko
had er juist op gewezen dat er weliswaar andere legitimaties zijn,
maar dat die geen plaats horen te hebben in een democratie.
(zie: Re: eerste kamer - 8 Feb 2000 23:52:07 +0100)

Kortom, Chidootje moet beter lezen en zich niet laten misleiden
door zijn wens om snelschrijvers te betrappen.

Erik vdMb

   E.P. van den Muijzenberg / Amsterdam / http://www.ernst.vuurwerk.nl