Zelfcensuur?

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Wed Feb 9 15:28:39 CET 2000

At 15:10 09-02-2000 Wednesday , de Knikker, Remko wrote:

>Ah, de mond gesnoerd door morele verontwaardiging. Ik wil niemand woorden in
>de mond leggen, maar volgens mij gebeuren de onvriendelijkheden in een
>uitermate tolerante en begripvolle sfeer, waarin de rhetorische gevatheid
>eerder als een spel begrepen worden door degenen die zich die vrijheid
>nemen. Ik bergijp in ieder geval de sympathie die er steeds in verscholen
>ligt.

Beste Remko, deze unsubscribe  is een bekend verschijnsel. Mensen in
Nederland kunnen niet met debat en/of discussie omgaan en vinden het al
snel `niet kunnen'. Daarom is ons parlement zo'n saaie vertoning. Nederland
heeft geen debatcultuur, iedereen wil elkaar slechts over de bol aaien en
tegenstellingen onder het tapijt vegen. Maar ík sta aan je kant! Laat het
maar knetteren! Laat de tegenstellingen maar zien. Confronteer elkaar maar!
Dat één iemand daar niet tegen kan hoeft toch geen reden te zijn nu
zelfcensuur te gaan toepassen!?

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl