Heer Hein

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Wed Feb 9 15:50:04 CET 2000

De plotselinge verwisseling van identiteit van <heinwvm at palm.a2000.nl>
(die veranderde van Hein in Heer, en naar verluidt binnenkort weer van
Heer in Hein) was, na een voorafgaande uitwisseling van gevoeligheden
tussen <heinwvm at palm.a2000.nl> en een andere lijster, aanleiding het
volgende bericht te versturen:

> Een goede vriend en leermeester van me, die in 1998 op de respectabele
> leeftijd van 85 jaar is overleden, bezigde vaak de gevleugelde
> uitdrukking: "ach iemand die ècht iets is heeft *dat* niet nodig" doelend
> op lieden die zich opsieren met sterren, epauletten en (schijn) titels.
>
> We respecteren je op je daden, niet op je frustraties Hein.

Schreef ik bemoedigend.

Uit een verklaring die ik off list ontving moet ik nu aannemen dat er geen
oorzakelijk verband bestaat tussen de voorafgaande geprikkelde discussie
en de omwisseling van Hein in Heer. Het is kennelijk onjuist de conclusie
te trekken dat Hein zich Heer begon te noemen op grond van frustraties die
een gevolg leken van de voorafgaande discussie. De term 'frustraties' moet
derhalve teruggevoerd worden op interpretatie. Vanuit de overtuiging dat
recht gedaan moet worden wat recht verdient voldoe ik met genoegen aan een
vriendelijk verzoek van Heer van Meeteren <heinwvm at palm.a2000.nl> om een
correctie op de D66 lijst te plaatsen.
Waarvan akte.

William Oosterwijk