Oostenrijkse toestanden

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at NODE12AF7.A2000.NL
Mon Feb 7 12:34:47 CET 2000

 Remco de Knikker <Remko.deKnikker at nl.origin-it.com> reageerde op mijn
 bijdrage met,
>je doet de creaticiteit van de FPO wel heel gemakkelijk af als een
>negatieve reactie.

 Wat mij betreft is elke reactie is negatief; in elk geval is creativiteit
 per definitie geen reactie. Dus ik kan moeilijk iets als iets anders
 hebben afgedaan.

>De FPO strijdt al 50 jaar tegen de demakratur van OVP en SPO,

 Dat is dus precies wat ik gezegd heb. Het gaat niet om de reactie daarop
 maar om de poging dat zoiets niet langer voorkomt. En dat is bepaaldelijk
 niet hetzelfde. Het een is van buitenaf en het andere geschiedt van bin-
 nenuit.

>De FPO heeft naast de Duits-nationalistische trekjes
 (...)
>een heel positief progressief programma, waar D66 veel in zou herkennen.

 Ik heb de URL naar dat programma van de week op de lijst gezet dus
 iedereen moet maar voor zichzelf bepalen of men zich er in herkent.

 Ik kan met een kreet als 'progressief' niet erg veel. Heeft te veel
 weg van 'kies voor de verandering', 'kies iets nieuws', 'Omo wast nu
 nog schoner...'

>je moet die positieve bijdrage erkennen vind ik om de kwade elementen
>er duidelijk van af te kunnen zonderen.

 Maar als het meest kwalijke element nu juist de koppeling zij tussen
 'positieve bijdragen' en 'kwade elementen' ? Daar zit 'm nu juist de
 kneep.

 Marc Fluks