frankrijk

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Thu Feb 3 19:50:08 CET 2000

Hte was niet mijn bedoeling nu alle Europeanen behalve de Nederlanders zelf
te kielhalen. Ik bedoelde eigenlijk nu juist de hypocrisie van de Haider
afschuw (inderdaad incl mijn eigen) op de korrel te nemen, maar misschien
was de zelfkritische intentie niet duidelijk genoeg of de verleiding te
groot.
Nogmaals, Chirac wel, Tudzjman wel, Macedonie wel, ik meen dat Nederland
zelf ook wel enige uittezetten asielzoekers voor het leven ongelukkig
afgesnoerd heeft, menig uitgezet asielzoeker heeft inmiddels in het veilige
thuisland het loodje gelegd, en terwijl de Nieuwe Economie (haha) ons
onbegrensde rijkdommen biedt, de Nederlander als koning Midas, nog kijken we
ergerlijk zuur als we het % BNP van ontwikkelingssamenwerking of het aantal
asielzoekers horen, tenslotte hoeveel dorpen ensteden zijn door de
nederlandse bevolking inmiddels niet al tot vol is vol gebied verklaard,
Kollum, etc, menig villawijk-bewoner wil geen zwarten in zijn buurt,
avondklokken, uitzetcentra, enfin... ik probeerde dus enige zelfkritiek te
stimuleren naast de verontwaardiging ten slotte horen die samen te gaan, ...
de pot verwijt ... de splinter... etc...

-----Original Message-----
From: Tjerk Jouwstra [mailto:tjouwstra at wxs.nl]
Sent: donderdag 3 februari 2000 19:11
To: d66 discussie
Subject: frankrijk

Er is Parijs en er is de rest van Frankrijk.
Parijzenaars zijn over het algemeen van het kaliber Chirac: arrogant,
racistisch
noem maar op.
De rest van Frankrijk (misschien met uitzondering van de dorpen waar Le Pen
z'n
kompanen aan de macht zijn) zijn dat niet.

Ik meen me toch te herinneren, dat Lepen in met name Zuid Frankrijk
(Orange!), en niet alleen in de steden daar, heel grote aanhang heeft. En
dat komt niet allen door de fransw afkeer van òieds noir'.

Au revoir,

Tjerk Jouwstra