70km op de A12

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Thu Feb 3 11:01:37 CET 2000

Het aller-allerbeste nieuws in lange tijd komt uit de regio Haaglanden.
In plaats van de roep om meer asfalt en beton wordt er over gedacht om
ter bevordering van de doorstroming van het verkeer tussen Den Haag en
Utrecht een maximumsnelheid van 70 km in te voeren. -de vlag mag uit-
Met als opstapje de "De mobiliteits lobby van Westerterp" heb ik in
december al eens melding gemaakt van een onderzoek waaruit naar voren
kwam dat de wegcapaciteit veel beter kan worden benut als optimalisatie
van de snelheidslimiet plaatsvind, en dat is per definitie een verlaging.
Waarom ik dit nieuws nu vooral zo positief vind is dat ik hoop dat *dit*
een eerste signaal is, een voorzichtige beweging in de richting waarin we
eindelijk() tot de ontdekking komen dat er grenzen zijn aan de groei!

Het zal erop aankomen stand te houden tegen de VVD, de ANWB en de
Telegraaf. Nu maar hopen dat in Haaglanden niet de quatoristenlobby
maar het het verstand het gaat winnen.
Nederland is klaar!

William Oosterwijk
D66 Drenthe