[Omroepbijdrage]

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Wed Feb 2 23:37:03 CET 2000

Dat de omroepbijdrage eruit gaat is terecht. Alleen al vanwege het feit
dat nu de dienst kijk en luistergeld kan worden opgeheven.
Over die feodale dienst heb ik nog een 'aardige' anekdote (en meer dan
dat is het ook ook niet).

Jaaaarenlang heb ik mij verzet tegen de aanschaf van een TV. Nu schijnt
het in ons land van overvloed heel bijzonder te zijn om niet zo'n ding te
hebben. En op een dag -ook alweer jaren geleden- belt er een meneer aan
die een ID kaartje liet zien van de eerdergenoemde dienst: hij wilde even
in mijn huis kijken... Nu doet alleen al de suggestie van inbreuk op mijn
privacy bij mij op voorhand alle stoppen doorslaan. Maar dat terzijde.
Enfin na enig rondneuzen droop de man zichtbaar teleurgesteld af.
Een dag of twee later valt er een grote zwarte(!) enveloppe in mijn
brievenbus met op de buitenkant een tekst die er geen twijfel over liet
bestaan: de ontvanger van die enveloppe moest Minstens randcrimineel
zijn: bewijzen konden ze het niet, maar het kon bijna niet anders of je
keek wel zwart...

Gerechtigheid dus dat er van dit soort instanties tenminste weer een
verdwijnt!

(en zo ken ik er nog wel een, maar daarover misschien een andere keer)

groet,
William Oosterwijk

> From:          Bert Bakker <bbakker at usa.net>

> Over de omroepbijdrage hebben we een paar maanden geleden (voordat het
> wetsvoorstel in de Kamer werd behandeld) op deze lijst gediscussieerd. Er
> waren nogal wat voor- en tegenstanders van afschaffing van de
> omroepbijdrage. De discussie hieromtrent kende tal van elementen: de
> onafhankelijkheid van de omroep (ten opzichte van Den Haag), de
> financiele (on)zekerheid voor de omroepen, de positie van de lokale en
> regionale omroepen, de gevolgen voor de Dienst Omroepbijdragen
> enzovoorts.

knip, knip, knip