Omroepbijdrage

Joris van den Wittenboer J.van.den.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Wed Feb 2 12:26:49 CET 2000

Chido reageerde:

> Neenee, per toestel. Als je als student geen tv op je kamer had, dan zou je
> wel gek zijn om te betalen, toch? En geen Dienst Omroepbijdragen (DOB) die je
> iets kon maken.

Ik bedoelde natuurlijk per persoon die tv keek en 1 op de kamer had, okay
studentenhuizen met een gezamenlijke woonkamer met tvg was een ander
verhaal. Volgens mij was het dan per kamer met tv. Je hoefde toch niet per tv
en per radio te betalen......

> Wederom: weegt het extra werk (registratie, controle) op tegen de
> opbrengsten? En wat is het verschil per jaar per persoon tussen de huidige
> regeling met alleen radio en de komende belastingbetalersbijdrage? En over
> hoeveel personen hebben we het? als dat verschil en het aantal mensen echt
> een politiek probleem gaat worden, dan kunnen we altijd nog zo'n belachelijke
> Zalmsnip-achtige regeling invoeren.

In mijn reactie schreef ik geloof ik ook dat ik het totaal van de regeling prima
vond, dit was laatst een discussiepuntje op mijn werk, en een vraag van mijn
kant hoe dat belastingtechnisch geregeld was. En ik denk niet dat het veel
mensen betreft.....