taxi's

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Wed Feb 2 10:15:52 CET 2000

Ik wil je niet kwetsen, maar wel eens aan gedacht dat taxichauffeurs niet
van vieze achterbanken houden (zie ook Kevin Duinmeyer) ;)

-----Original Message-----
From: Tjerk Jouwstra [mailto:tjouwstra at wxs.nl]
Sent: woensdag 2 februari 2000 2:26
To: d66 discussie
Subject: taxi's

Atilla,

Nu zo laat email ik je het navolgende: Toen ik zaterdagavond in de regen
aankwam op het station in Hengelo voor een familiebezoek, wilde ik een taxi
nemen. Er stonden er zes op een rij, naast elkaar. In de stromende regen
liep ik naar de eerste. Sorry, zei de chauffeur door een nauwelijks geopend
raampje, ik ben niet de eerste, u moet bij de derde wagen zijn. Ik loop naar
de derde wagen, ook daar gaat een raampje open, terwijl drie chauffeurs
driftig zitten te roken in de wagen, en ik werd door verwezen naar wagen
nummer vijf. Ja, dat was de goede taxi. Mijn humeur was al aardig gedaald en
ik had net zo goed kunnen lopen, zo zeiknat was ik wel geworden. In de taxi
verwees ik naar de nieuwe wetgeving en zei: ik had toch met iedere taxi
kunnen vertrekken, jullie hoeven niet op elkaar te wachten. Zijn antwoord ws
lakoniek: Het is hier geen Amsterdam, we hebben met een paar maatschappijen
afspraken gemaakt, en we doen niet aan die gekte mee. Op mijn antwoord, dat
een wet alle Nederlanders gold, en niet alleen Amsterdam, werd maar wat
gelachen, en ik kreeg gelijk van hem, dat het voor een klant moeilijk te
herkennen is, welke chauffeur aan de beurt is, als zes taxi's op een rij
naast elkaar staan, in plaats van achter elkaar.
Kortom, je kan alles willen nazoeken, en eerlijk willen regelen, maar er
blijft altijd een afhankelijkheid van de mensen, voor wie je het regelt. wat
onverlet laat, dat jullie wel moeten doorgaan om dat arrogante monoplie in
Amsterdam (en andere steden) te doorbreken. Overigens stonden er vanacht op
het C.S. Utrecht twee chauffeurs de klanten te begeleiden naar de diverse
wagens. Dat maakte een klantvriendelijke indruk.

Groet,

Tjerk