PR

B.Buma stractic at EURONET.NL
Tue Feb 1 00:20:16 CET 2000

Tsja dat schrijf je nu allemaal wel, maar het is sterk de vraag of het
verstandig is je rond het thema Oostenrijk te voegen bij mensen die elkaar
gaan overschreeuwen om te laten zien hoe correct ze eigenlijk wel zijn.
De eerste reactie van Thom de Graaf welke hier ook op de lijst te lezen was
vond ik persoonlijk een hele goede.
Het onderwerp leent zich nietvoor propaganda of publicitair gewin.

Dus schrok ik toen ik vandaag op het journaal hoorde dat Thom er nog een
laagje op had aangebracht.
Nederland zou voorop moeten lopen bij het afwijzen van wat in Oostenrijk
gebeurt en nog wat.......Freriks kwam er niet helemaal uit.
Ik ben heel benieuwd wat hij echt gezegd heeft, maar dat lezen we morgen
misschien wel in de krant.
Maar oproepen om mee te doen aan het geschreeuw ..................

Op deze lijst heb we een behoorljk aantal zienswijzen en achtergrond
informatie langs zien komen. Van zo'n variatie dat je je tenminste voor kan
stellen dat het Oostenrijkse volk zich ook afvraagt welke kant het op zou
moeten. En dat recht hebben ze. De Oostenrijkse minister van Buitenlandse
Zaken heeft Europa gevraagd Oostenrijk te beoordelen naar haar daden. En dat
is ook het enige redelijke standpunt dat je in kan nemen.
Dat je je zorg uitspreekt en niet gelukkig bent met de ontwikkeling is weer
hele andere koek.

Stel je voor dat Frankrijk het weer eens op de drugsheupen krijgt
(bijvoorbeeld als wij heel dapper alle drugs willen gaan legaliseren) daar
krijgen ze nog wel een stuk Europa bij mee. Als daar bij de formatie een
meerderheid voor dreigt te ontstaan en Europa dreigt óns!? Dat Oostenrijkers
(van verschillende gezindten) niet blij zijn met dat soort bemoeizucht kan
ik me voorstellen.
Ik hoor ook mensen om me heen die zich afvragen waar al die politici zich
druk om maken, zolang het demcoratisch gaat moet het gewoon kunnen. Anders
moet je eerlijk zijn en dat soort partijen gewoon verbieden. Practice what
you preach. (and power to the people, even Austrians)

Als antwoord op je vraag:
Het zal je duidelijk zijn dat het wat mij betreft geen gebrek aan durf of
daadkracht is, maar aan wíl.

vr gr

Bo Buma

> Ik vind dat D66 een serieus probleem heeft. In verregaandheind van ideeen
> wordt ze structureel voorbijgestreefd door de realiteit, nu weer Van
> Aartsen, wat zeg ik heel Europa die mbt  Oostenrijk haar voorbij gaat,
> Belgie in de zaak Pinochet, Kok die heel voorzichtig weliswaar aan ons
> voorbij gaat, en dan heb ik het nog maar over inkoppertjes, sowieso Belgie
> streeft ons qua progressiviteit voorbij met de liberaal-groene coalitie.
Aan
> wie zijn de D66 politici eigenlijk loyaal???? Aan het kabinet of de
> toekomstige sterkte. Wat is er loos, gebrek aan durf, daadkracht, wil???
> Overmaat aan nuance??? Politiek draait soms om het voorbij gaan aan de
> nuance, de eeuwige intellectuele voorzichtigheid, die ik in de
persoonlijke
> sfeer waardeer. Kom op zeg, beetje peper graag. Natuurlijk is vanBoxtel
een
> goede minister met prima beleid, maar politiek is media en beeldvorming.

(D66 at nic.surfnet.nl).
tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66