Re: Servië en Nato

H. van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Dec 28 16:17:58 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 23:56 27-12-2000 Wednesday, Henk Vreekamp wrote:

>Beste Hein,
>
>Je bent een heerlijk warhoofd.

Jij ook gelukkig nieuwjaar.

>Waarom hebben de bevolkingen van Suriname en
>Servie hun resp. dictators laten vallen?

De relatie tuseen deze twee naties en geschiedenissen kan allen maar door
een niet-warhoofd zijn gemaakt (haha). Overigens heeft Servië zijn diktator
niet laten "vallen", maar gewoon democratisch vervangen.

>Omdat ze faalden dankzij extern ingrijpen.

Ze faalden dankzij extern ingrijpen. Deze zin moet even op me laten
inwerken. De bevolkingen faalden dankzij extern ingrijpen....nee, als
warhoofd begrijp ik weinig van deze zin.

>Alleen daarom lieten de Suri's te Paramaribo en de Bijlmer, en de
>Servi's hun macho-model varen.

ook deze zin is voor mij als warhoofd lastig te doorgronden. Suri's te
Paramaribo én de Bijlmer (toe maar, op één hoop gegooid), en die hebben ook
nog hun machomodel laten varen, en dat alles dankzij hun falen dankzij
extern ingrijpen. Uw heldere betoogtrant ontroert me.

>Niet omdat men tot het inzicht kwam, maar
>omdat men door ingrijpen van buitenaf werd gedwongen tot ander inzicht.
>Helaas, maar het is zo.

Maar kwamen ze zou wel of niet tot inzicht of ander inzicht? En was dat
inzicht, of dat andere inzicht het resultaat van extern ingrijpen? En hoe
staat dir alles in relatie tot dat falen dankzij extern ingrijpen?
Mijn hoofd tolt!!

>Ja, en nu is men trots op zichzelf en glad vergeten dat men zeer FOUT was.

Is die trots nu dat nieuwe inzicht dat dankzij extern ingrijpen tot stand
kwam? Dus: ze waren *niet* trots vóór het externe ingrijpen? Maar dát is
juist door u falen genoemd....het wás ook zeer fout, zegt u nu. Dus dat
trots zijn is/was NIET fout? Of juist wel? Is men nu trots dankzij extern
ingrijpen of juist niet? Heeft dat externe ingrijpen nu wel/niet tot de
door u veroordeelde trots geleid? Mijn arme warhoofd begrijpt er niets meer
van!!!

>Beschaamd zwijgt men over het recente verleden - hooguit kwaakt men nog wat
>over Nato, imperialisme of pacifisme.

Wie is die men?

>Geleuter van de morele en feitelijke verliezer! Sorry. Doet me een beetje
>denken aan de verhalen destijds over de heldendaden van het Nederlandsche
>Verzet, het Volk In Verzet, terwijl
>Nederland het grootste buitenlandse SS-contingent leverde.

Dit laatste maakt de zaak er nóg helderder op. Dank u voor u inzichtelijke
betoog....(gniffel gnaffel).