CENSUUR van GEWELD Re: Protest tegen islamitisch kunstverbod in Rotterdam

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Sat Dec 23 12:38:59 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik heb me ook verbaasd over de afwezigheid van een publieke reactie van
justitie over zulke dreigementen. Zulke dreigementen zijn toch zeker wel
verboden bij wet??!! En justitie kan toch zeker ook wel zonder aangifte zulk
censuur van geweld vervolgen!?? Natuurlijk moeten dan vevrolgens wel
getuigen gehoord worden, desnoods anoniem. Misschien is het sowieso wel een
ontwikkeling van deze tijd dat justitie meer, ja sorry voor het hoge
consultance-bullshit gehalte, <pro-actief> moet optreden, en dathet middel
van anoniem gehoord worden meer en meer gebruikt moet worden. Bestaan
hiervoor legale mogelijkheden???
Dreigen is erg in, merk ik. Ik zie zelf ook wel iets in het dragen van een
pistool als de burgemeester daarop besluit mij lekker een stad in elkaar te
laten trimmen zonder op te treden. Het wordt inderdaad erg aantrekkelijk om
gewoon je bek open te trekken, en ik zie niet in waarom ik daar niet en
anderen wel van mogen profiteren. Ik dreig dat als er niks tegen gebeurd ik
ook overga tot geweld en dreigementen.
IK hoop dat Dittrich even alert optreedt hiertegen als we van hem mogen
verwachten.
Veel intellecftuelen en politici, zijn te sneue buraucraatje in hun harten
om de actualiteit en de kik te snappen van zulk geweld. Er zijn hele groepen
mensen die al jaren lang elk weekend achter elkaar, gewoon mensen in elkaar
trimmen, en nooit heeft de politie hier ,pro-actief, tegen oppgetreden,
lijkt het.
In zekere zin, staan we nu op het keerpunt om dit te laten inburgeren of om
dit nu ferm aan te pakken (dus niet zo sloom als in Den Bosch.|)

anoniem D66-lid