Marokkaanse namen

Cees Binkhorst C.Binkhorst at NET.HCC.NL
Mon Dec 18 08:26:28 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Mij is het volgende ter ore gekomen:
>
> Marokkaanse vader gaat trots naar het gemeentehuis om zijn pasgeboren
> dochter aan te geven. "En hoe gaat zij heten meneer?" "Beatrix
> Juliana" antwoord trotse vader. "Dat zal niet gaan meneer" antwoord
> ambtenaar, ondertussen een lijst met Marokkaanse namen uit de la
> vissend, ter beschikking gesteld door de Marokkaanse ambassade. "Het
> wordt Aisja of Fatima of Djamilla of ..." enz. enz.
>
> Zeg mij alsjeblieft dat dit niet waar is en dat ik dit verhaal kan
> bijschrijven in de galerij van broodje-aap-verhalen.
> Glenn Mellonius

Mogelijk een halve waarheid?
Meen me te herinneren dat 'westerse namen' problemen geven met
officiele marokaanse instanties.
Marokaanse ouders wordt dan mogelijk geadviseerd om marokaanse
namen te geven.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat deze ouders worden gedwongen
(door de ned. overheid) om marokaanse namen te geven. DAT zal
broodje aap zijn.

Groet,

Cees Binkhorst