Zorregueta: vragen

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Tue Dec 12 21:46:01 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: owner-d66 at nic.surfnet.nl [mailto:owner-d66 at nic.surfnet.nl]Namens
Dr. Marc-Alexander Fluks
Verzonden: dinsdag 12 december 2000 9:22
Aan: d66 at nic.surfnet.nl
CC: Ernst Debets
Onderwerp: Zorregueta: vragen

"Knip"
>Als WA gelukkig wil worden met Maxima, dan mag hij dat van mij.
>Dat half Nederland zich er mee gaat bemoeien vind ik belachelijk.

 Het gaat er niet om dat juffrouw M.Z. zich introuwt in het Konink-
 lijk Huis, het gaat erom dat de Kroonprins zich introuwt in een
 fascistische kliek. Niet de juffrouw is hier in eerste instantie
 fout maar de Kroonprins. M.Z. kan haar vader niet kiezen maar
 W.A. wel zijn schoonvader.

 Daar zit 'm nu juist de kneep.

"Knip"

Nou en?

Het gaat er toch om dat WA en MZ met elkaar trouwen?
Fijn voor hun tweeen, maar de gehele ophef rond pa Zorreguieta vind ik weer
iets typisch Nederlands: We willen koste wat het kost het braafste jongetje
van de klas zijn.
Wat wil de regering in zo'n geval nu doen?
Moeten ze het huwelijk verbieden?
Krijgen we dan toestanden zoals met Edward & Ms. Simpson in Engeland?
Als dat gebeurt,zal WA dan afstand doen van zijn rechten op de troon ten
gunste van zijn broer?
En wat nu als blijkt dat Friso bij een bekende Amerikaanse Investment Bank
met voorkennis gehandeld heeft, om maar eens een dwarsstraat te noemen?
(veronderstelling voor insiders).
Publieke opinie: waar bemoei je je in godesnaam mee!
Als Nederland een republiek geweest was, hadden we al deze ophef niet gehad,
of we hadden er de draak mee gestoken a la Clinton- Lewinsky....

Dan ten slotte:
Hebben we met z'n allen niet andere (belangrijkere) zaken aan ons hoofd dan
het facistische verleden van ene meneer Z. uit Argentinie?

Het volgende lijstje ter keuze:
1.De treinen rijden nog steeds niet op tijd.
2.De nieuewe belastingwet is zo'n troep dat de meeste bedrijven niet
schijnen te weten hoe ze de loonstrookjes van januari 2001 moeten vullen.
3.De files worden steeds maar langer.

Ernst Debets/ Zaanstad