[Re: [Re: Ziektekosten, BTW, en lastenverlaging]]

D Sundman dsundman at NETLAND.NL
Sun Dec 10 14:29:52 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

B Doggle schrijft op zondag 14.09pm. Tja et blijft een beetje moeilijk dan want..

Bert Bakker wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Nee, nog even voor alle helderheid: Er gaan ook belastingen omhoog, maar er
> gaat meer omlaag. Dus de totale belastingopbrengst daalt met 7 miljard gulden
> als gevolg van het nieuwe belastingstelsel.

"De totale belastingopbrengst daalt met 7 miljard als gevolg etc"
Dus toch volksverlakkerij als nu al geannonceerd wordt dat er volgend jaar weer grote
'belastingmeevallers" te verwachten zijn.
Komen die 'meevallers" dan uit de hemel vallen? Nee dus, die komen van de belastingbetalers vandaan...

> 150% omhoog gaat niet meegenomen wordt). Net zo min als andere >gemeentelijke
> leges en >diensten.... Dus toch "Figures don't lie, but >liars can figure"
>
> Jouw verplichte parkeervergunning zal niet meegenomen worden, klopt. De
> belastingherziening gaat over de landelijke belastingen. Maar in de
> koopkrachtvooruitzichten wordt -net als de gemiddelde stijging van de
> ziektekostenpremies- ook de gemiddelde stijging van gemeentelijke belastingen
> en leges meegenomen.

OK wat zijn dan de koopkrachtverwachtingen voor 2001 voor jan globaal?

> [...]
> is.
>
> Toch is er wel degelijk eer te behalen aan dat belastingstelsel: belangrijk is
> dat het belastingstelsel verder individualiseert, en vergroent. Bovendien is
> een belangrijk element dat werken meer loont: iemand die uit een uitkering
> komt en werk vindt, gaat er fors op vooruit, wat de armoedeval flink
> verkleint. En dat is belangrijk - ook voor D66.
> Iets anders is of we in 2002 nog eens een forse lastenverlichting zouden
> willen - niet dus, maar dat is weer een heel andere discussie.

Altijd weer de vlucht naar voren van de politiek. "We leren ervan..." NOT!

Op een geheel ander vlak: Hier kunt u een Internet kostenvergelijk zien tussen Nederland en vele ons
omringende landen. Niet bijster verassend behoort Nederland ook hier weer tot, juist ja, een van de
duurdere...

http://www.oecd.org//dsti/sti/it/cm/stats/isp-30hrs.ht

> Groeten,
>
> Bert Bakker.

Nogmaals met dank van B Doggle die met Jan Mulder vindt dat Bert Bakker heus wel wat politiek
agressiever zou moeten mogen zijn