Kerken en staten (was: RE: Strategie)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Dec 7 01:59:46 CET 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

" (Chido Houbraken)" wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik had het niet beter kunnen zeggen:
> Condoomgebruik getuigt van respectloosheid tav de belangen van de kerk mbt
> tot het individu.

Inderdaad.
Er hangen ook heel wat portretten van de paus in heel veel hutjes in het
Afrikaanse land.
Maar zoals het moeilijk is, onderscheid te maken tussen goed en kwaad is
het ook hier niet duidelijk wie het goddelijke vertegenwoordigd of wie
het duivelse.

Maar iemand die direct of indirect mede verantwoordelijk is voor de dood
van mijn vader of moeder........
Ook al heb je goede bedoelingen....

> (Toch bekruipt me het gevoel dat we in essentie hier voornamelijk voor eigen
> parochie preken).

Ik ben dan ook geen predikant/priester/pater of pastoor, Chido. ;-)

Grtn,
Henk Elegeert