Snel in roulatie komen Euro

Mon Aug 28 23:55:12 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 22:04 28-08-2000, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Waarom zou je niet gedurende een paar maanden beide munten naast
> elkaar kunnen gebruiken ? Als een winkelier dat niet wil, dan kan
> hij dat toch weigeren ?

Een Amsterdamse juwelier adverteert sinds enige tijd met de
mogelijkheid bij hem ook na invoering van de Euro met guldens
te betalen. De juwelier heeft hierbij mensen op het oog die
contant geld terug vinden dat zij niet tijdig hebben ingewis-
seld. Zoals alle bedrijven kan de juwelier de guldens nog tot
tien jaar na invoering Euro inwisselen bij de Centrale Bank,
zo begreep ik uit een krantenartikel over deze actie.

Erik vdMb

   E.P. van den Muijzenberg / Amsterdam / http://www.ernst.vuurwerk.nl