Pesten (was:Re: collectie struisvogels.)

Mark Koek mark at KOEK.NET
Fri Aug 25 17:19:25 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

" (Chido Houbraken)" schreef:

> Mee eens. Alleen denk ik dat het woordje 'we' in de laatste zin verwijst naar
> Nederland en niet naar 'we' de partij D66.

Noem me ouderwets, maar ik vind dat dat hetzelfde hoort te zijn.

> En daar ging het me in eerste instantie om. Als we de komende 2 jaar ons
> imago niet opgekrikt krijgen, kunnen we de zaak wel opdoeken.

Ik heb er goede hoop op dat er in Nederland altijd mensen zullen zijn
die door alle gekrakeel heen kunnen prikken en een genuanceerde
opstelling kunnen waarderen. Dat wil niet zeggen dat je het
media-spelletje niet mag spelen - maar je moet niet je standpunten
aanpassen aan "soundbite"-formaat.

> Overigens staat er een reactie op de D66-site:
> http://www.d66.nl/nieuws/tk/bestrijdingsm240800.html

O mooi, dank je. Ik begrijp dus dat het zo is dat er vertraging is
opgetreden bij de goedkeuring van de milieuvriendelijker alternatieven.

Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat de boel wordt uitgesteld. De
overheid kan niet aan de ene kant het alternatief effectief verbieden
door te traag te zijn met goedkeuring, en aan de andere kant het nu
gebruikte middel stipt op tijd afschaffen.

Het echte schandaal is dus die vertraging in de goedkeuring van
alternatieven. Daarover mag men Pronk wel eens Kamervragen stellen, dan.

Groeten,

Mark Koek