Pesten (was:Re: collectie struisvogels.)

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Thu Aug 24 12:38:42 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarde Lijsters,

Arthur Bletterman schreef:

<knip>

>Meetbaar resultaat van dit alles:

<knip>

>- het etiket 'millieupartij' is definitief niet meer van toepassing op D66.
>- en de media maar smullen!!!

Het is me dan ook een volslagen raadsel waarom die TK-fractie
niet in crisisberaad bij elkaar zit. Vakantie? Rot op! We willen NU een
standpunt dat de kiezer aanspreekt, gecombineerd met een aanval op
die eikel van een Milieuminister van dit land.

Overigens ben ik al jaren van mening dat landelijk alleen een aanval op
GroenLinks (ze benne nie Groen, ze benne Links!) genoeg - en de juiste -
kiezers oplevert om te overleven. Natuurlijk in combinatie met verharding
van de standpunten t.a.v. Schiphol, Betuwelijn, Boeren en HSL.

Het maakt nu echt geen donder meer uit.
Ik zit liever met 15 zetels inhoudelijk in de oppositie, dan met 5 om
getalsmatige redenen.

>Waar blijft de rest van de millieuminnende aanhang van de zogenaamd groene
partij
>D66? Ik hoor een oorverdovende stilte.............

Men wacht op een landelijke reactie, vermoed ik. Mijn kennis over pesticiden
is ook niet genoeg om maar iets inhoudelijk te verdedigen, ben ik bang. Plus
dat ik geen idee heb wat het officiele standpunt zal worden.  Op zich was Ter
Veers standpunt heel genuanceerd - iets wat goed past bij onze partij. Gezien
de positie van D66 hoop ik echter op een radicale omdraaiing van het
standpunt richting 'giffen nimmer gedogen' en 'van uitstel komt afstel'. En
natuurlijk Pronk onder de grond schoffelen.

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Dit bericht wordt beschouwd als persoonlijke correspondentie en dient als
zodanig behandeld te worden.