D66 in de Kamers is niet D66 in Vleuten-De Meern

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Fri Aug 18 22:08:52 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

r_barendsd66 at hotmail.com said:
> Welke aantasting van de democratie ? Er is een democratisch besluit
> genomen  in TK en EK over die fusie tussen Vleuten en Utrecht-stad.

Er is in /Den Haag/ een besluit genomen dat /uitsluitend/ burgers in Vleuten,
en in mindere mate Utrecht, treft. Ik vermoedt dat een overweldigende
meerderheid van de bewoners van Vleuten tegen dit besluit is, en terecht
weinig democratisch in dit process kan ontdekken.

Dan kan je honderduit uit het staatsrecht citeren, maar dat helpt niet - ons
bestel zit rot in elkaar als dit soort besluiten zonder direkte invloed van de
betroffen burgers genomen kan worden.

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>
GnuPG 1024D/E0989E8B 0016 F679 F38D 5946 4ECD  1986 F303 937F E098 9E8B