D66 in de Kamers is niet D66 in Vleuten-De Meern

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Fri Aug 18 12:51:35 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: cg at cdegroot.com (Cees de Groot)
>
>Beetje flauw.

Maar wel waar.

>Het is o zo handig om tijdens de campagne je tegen puur lokale
>partijen af te zetten door te schermen met het feit dat het o zo handig is
>om
>kontakten in <provinciehoofdstad> en Den Haag te hebben, ...

Dat is inderdaad zo. De lokale partijen beginnen dat nu ook te krijgen, maar
onder andere namen. Er is nu al een Senator die namens De Groenen en een
8-tal Regionale partijen zit. Die Regionale partijen zijn vaak weer gevormd
door lokale partijen.

>dan moet je ook de
>keerzijde van de medaille onder ogen zien - mensen rekenen wat er met hun
>gemeente baseert af op de partij, zonder aansziens des persoons of er over
>te
>gaan muggeziften of de lokale afdeling of de tweede kamer fractie de
>schuldige
>was.

Dat is dus niet goed. Dat komt ook door de slechte kennis van staatsrecht
bij de gemiddelde burger. Ook emotie speelt hierbij een rol.

>Such is life; de oplossing: een lokale partij oprichten.

Dat is dus de oplossing niet. Je voorkomt daar geen fusies mee.

>Zeker als het gaat om de combinatie D66 en aantasting van de democratie
>vind
>ik het begrijpelijk dat mensen zich totaal van de partij afkeren.

Welke aantasting van de democratie ? Er is een democratisch besluit genomen
in TK en EK over die fusie tussen Vleuten en Utrecht-stad.

>Overigens is het volgens mij voor een kamerfractie net zo schadelijk geen
>"backing" in het veld te hebben, dus de Hagenezen worden wel degelijk
>gestraft
>als D66 minder gemeentezetels heeft.

Maar wel secundair en indirect. Dat lijkt me niet de bedoeling van ons
3-lagen-staatsbestel te zijn geweest.

Sociaal-liberale groet,
Ramon Barends, Nijmegen

Prive-mail sturen ? Dat kan op: r_barends at hotmail.com