Logo D66: wel of niet ? - opnieuw

B Doggle bd62 at INAME.COM
Fri Aug 4 14:02:55 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

B Doggle doet het laat maar nooit te laat!

> knipperdeknip

> U wordt wel heel hard door de werkelijkheid achterhaald, alle zichzelf
> respecterende nieuwsrubrieken brengen deze week berichten over Napster
> maar u ziet hierin geen politiek belangrijk onderwerp. Dat mag natuurlijk
> maar dat betekend niet dat er niet over gediscussieerd mag worden, toch?

Nee hoor mag best. Vandaag staan de kranten weer vol maar nu gaat het
over roken... Mijn punt is dat wat er HIER ook maar over
be-gediscussieerd wordt geen enkele invloed heeft op het uiteindelijke
resultaat. Als K K landje moet het zich gewoon conformeren aan wat de
grote jongens (legaal) besluiten. Full stop.

> knipperdeknip

> U had het geloof ik over een politiek hangijzer (in dit geval de
> gezondheidszorg), dat had een inhoudelijk politiek onderwerp kunnen zijn
> als u daar een bijdrage over geleverd had. Dit valt meer in de categorie u
> druk maken over zaken waar u zelf om het hardst aan meedoet.

Helaas niet. Verleden jaar stelde ik het aan de orde in deze groep.
Persoonlijk moest ik in Holland meer dan 6 maanden wachten voor een MRI
scan.
In Denia een kustplaatsje in Spanje kon de scan 3 dagen na onderzoek
plaatsvinden!! Dat was anecdotal. Het probleem in de Hollandse
gezondheidszorg is structureel en een D66 Minister is daar
verantwoordelijk voor. Dat Mevr. Borst het niet goed doet moge duidelijk
zijn. Wat voor bijdrage zou u van mij willen zien? Een 'bijdrage' met
advies aan Mevr. Borst lijkt me wat aanmatigend. Een discussie met u of
mijn bijdrage een bijdrage is, lijkt me kinderlijk.

> Dat klopt, ik vind het aantal bijdragen van uw hand ook wat aan de hoge
> kant!

Dit soort opmerking zegt meer over u dan over het aantal van mijn
bijdragen

> weerleggen, vraag je me om een discussie te beginnen.
>
> Misschien heeft u gelijk wanneer u spreekt over de teneur van mijn
> repliek, wellicht lokt u een dergelijke teneur bij mij uit. Eerlijk gezegd
> vind ik het wel zo prettig dat mensen onder 1 naam berichten posten, geeft
> nog een beetje het idee dat je met mensen discussieerd (u stelt zich in de
> kroeg toch ook niet onder vier namen voor?).

U geeft wederom geen enkel "repliek, weerwoord, respons,antwoord" op
mijn  commentaar. Een beetje niet terzake doend gezeur over pseudoniemen
en het uitlokken van een teneur. U "skirt the issue" oftewel ontwijkt de
discussie.

> De algemeenheden die u schetst komen nogal vreemd over, wellicht dat enige
> concreetheid hier wat meer duidelijkheid kan bieden.

Wellicht. Maar dat doe ik niet. De stelling lijkt me duidelijk. Ik wacht
even op u inhoudelijke commentaar

> De logica in deze laatste zin ontgaat mij volledig.

U ontgaat de logica, mijn beeldspraak ironiseert de prioriteiten van ons
aller overheid.

> Netelenbos is niet D66, en de fractie van D66 kan toch (zeker in
> vergelijking met de andere coalitiepartners) niet verweten worden hier
> geen kritische houding aangenomen te hebben.

Als Netelenbos, wel D66 was dan nam ik niet eens de moeite om deze
woorden te vormen. D66 is als onderdeel van de paarse coalitie
mede-verantwoordelijk voor besluiten van die coalitie. Als kleinste
coalitie partner moet er dikwijls geschipperd worden. Dat is
begrijpelijk.
Dus BIJVOORBEELD kritiek op het Betuweplan, maar als 'compensatie' zou
daar tegenover moeten staan dat "onze" gezondheids minister de middelen
en armslag krijgt om haar probleem op te lossen. Als we het daar niet
over eens worden spelen we niet meer mee.
Wat we nu 'krijgen' is niet win/win maar lose/lose.

> pluche feels too good
>
> Dat laatste geldt denk ik voor de meeste politici in ons land maar u
> blijft met algemeenheden gooien, er zijn veertien kamerleden, drie
> ministers en twee staatssecretarissen wie doet het nu waar fout en hoe zou
> het anders moeten.

Hoe het zou moeten? D66 zou als partij zijn fair share, of nog beter,
zijn unfair share in concreto uit deze coalitie moeten slepen. Dat is
tot op heden zogezegd fully bad. Dus wordt ze al lang out-ace'd, of niet
serious genomen, dan is er maar een mogelijke course of action...
Voor wat betreft individuele beoordelingen, dat mag D66 zelf doen. Ik
ben geen lid, en ben niet in een positie om het persoonlijk functioneren
te beoordelen.

> U hoeft ze wat mij betreft echt niet allemaal bij langs
> te gaan maar noem eens een paar concrete voorbeelden. Wanneer we die
> hebben kunnen we misschien gaan praten over oe het anders zou moeten, als
> we nu over het door u geschetste probleem gaan hebben komt er een
> ondefinieerbare algemene oplossing die nooit gezien zal worden als
> oplossing omdat niemand er iets mee kan.

knipperdeknip

> Wat zeggen Boggle, Doggle en Sundman????

Boggle was een eenmalige misspelling, en hoort hier dus niet thuis. De
mening van Prins Vogelvrij kent u inmiddels.

B Doggle zou, (toch wel beminnelijk) zeggen:
Het gladde ijs
Een paradijs
Voor de man, die dansen kan
Youwza