Logo D66: wel of niet ? - opnieuw

B Doggle bd62 at INAME.COM
Fri Aug 4 13:59:48 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

B Doggle schrijft laat maar nooit te laat

"H. van Meeteren" wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> At 01:25 30-07-2000 Sunday, B Doggle wrote:
>
> Over auteursrechten:
>

> Knipperdeknip

> Het is thans wereldnieuws. Koppen op voorpagina's van álle belangrijk
> kraten in het westen.

> Het regelt zichzelf niet hysterisch. Ook niet automatisch. daarvoor is kien
> wetgevingswerk noodzakelijk.

Dat was gisteren vandaag is het roken weer aan de beurt....
Met automatisch bedoel ik dat deze discussie er geen iota toe of afdoet.
Sterker nog Holland mag niet eens figureren.

> Denk dat de Heer Kant iets anders bedoelde.

> Er zijn meerdere onderwerpen bespreekbaar op een lijst. het bespreken van
> één onderwerp betekent niet het vermijden van het ándere.

Bijna mee eens. K'zou zeggen: Hoeft niet te betekenen.

> Doet u eens een poging. In in ieder geval is úw bijdrage weinig inhoudelijk.

> Daar is deze lijst voor. Discussie. Debat.

Alle begin is moeilijk?

> Wanneer u een ander onderwerp belangrijker vindt dat de auteursrechtkwestie
> (uiterst actueel overigens, en zeer ingrijpend) dan is het ietwat kolderiek
> om te stellen dat het bespreken van het onderwerp avoidance zou zijn. Dat
> filter-onderwerp vind *ik*  nu toevallig een niemandalletje. Maar who the
> fuck cares?

Nee. 'Filteren' was slechts een voorbeeld. Mijn opmerking over
'Avoidance behavior' sloeg op het niet ter discussie stellen in deze
groep van issues die een negatief beeld opleveren voor D66.
Indeed.

> Dus uw stelling is: het is een slap zootje in de TK en vooral binnen D66 in
> de kamer? En: Wijers had het allemaal al door. Interessant. En dat daardoor
> leden en kiezers weglopen.

Nee. Mijn stelling behoeft geen interpretatie! Hij staat hierboven zoals
geschreven, incl. mijn opmerking over de heer Weisglass..

> Tegenargument;  leden en kiezers lopen massaal
> weg bij álle partijen (enkele uitzonderingen). D66 is weliswaar een
> gezichtloze club geworden, maar nier ernstiger dan anderen. Het
> partijenstelsel en de representatieve democratie als geheel is aan corrosie
> onderhevig. D66 glijdt gewoon mee met een algehele ontbindings-stroom.

Het een sluit uiteraard het ander niet uit. Toch zijn er
uitzonderingen.. Representatieve democratie, zoals in dit parlementaire
stelsel lijdt niet slechts aan corrosie maar moet nodig op de helling
voor een complete overhaul. Ontbinding is misschien wat te sterk. In
mijn opinie is er wel degelijk oorzakelijk verband tussen backbone en
ontbinding in het geval van D66.
Anecdote: In 1986 net terug van een zeer langdurig verblijf in het
buitenland zag ik een programma op TV van Maurice d'Hondt waarin de
diverse politieke partijen gevraagd werden over hoe HUN achterban, de
achterban van de concurrent, en de Nederlander in het algemeen over
"zaken" dacht. D66 won de quizz glansrijk.
De grotere partijen hadden in het algemeen geen inkling, zelfs niet over
hun eigen achterban. Ik was onder de indruk van D66. Een partij die wil
regeren moet eerst weten wat sentiment er leeft onder de mensen. D66
wist dat toen. Het is logisch dat er water bij de wijn moet als men mee
wil regeren.... Ik ben teleurgesteld in D66, en blijkbaar niet de
enige...

> Welke slangenkuil? Die van haar ambtenaren? Of die van de kaasstolp?

Dat zal altijd een vraag blijven.
Mijn gevoel zegt dat ze een probleem was voor de ambtenaren, wel een dat
"ze" wisten op te lossen. Nu zit er weer een potentieele 'ons kent ons'.
De IRT affaire liet zien wat een Augiasstal het Openbaar Ministerie
was/is?

> Met die sellout ben ik het eens. In feite hadden u en ik daar moeten
> zitten, toch? met Ramon, Mar Jan, Mark en Fluks als kamerfractie.

Ik ben niet zo zeker van Ramon, daar moeten we het nog ff over...

> Varkens-kwestie.

Wow oftewel Youwza!

> Daar kan je D66 niet de schuld van geven. Be reasonable.

My middle name is redelijkheid. Als coalitie genoot ben je
medeverantwoordelijk voor alle beslissingen. Je kan namelijk altijd
"jump of the bandwagon".
Deze paarse coalitie is voor D66 niet een win/win maar een lose/lose
propositie. Anders had Mevr. Borst allang alle noodzakelijke middelen
tot haar beschikking gehad om haar figuurlijke gezondheidsprobleem op te
lossen. Het probleem lijkt erger geworden na de "succesvolle
lijmpoging", dus na 6 jaar mee regeren een netto verlies voor Mevr. E.
Borst.

> netelenbos is geen d66.

Als dat wel zo was zou ik me deze moeite niet  nemen.

> En u spendeert een heleboel woorden aan geklaag over de huidige politiek.
> En spreekt in algemeenheden die zo groot zijn dat mijn hele woning erin past.

Waar. Het e-mail medium, en de werkdruk van een kleine zelfstandige,
laten niet veel tijd om uitgebreide nuances aan te brengen. Het gehele
process op 'papier' zetten neemt teveel van mijn tijd. Vandaar ook deze
late reactie. Helaas.

> * D66 *  bestaat niet, is een abstractie. U bedoelt de leidende mensen
> binnen D66. Die zijn verslaafd aan het pluche, stelt u. Right?

Bijna. Wat ik stel staat erboven..

> [...]
> eigen carrière, met zijn eigen politieke overleven bezig is. Dit ontneemt
> mensen politieke *guts*.  Altijd bezig met de vraag hoe je ligt, of je wel
> herkozen wordt, wat anderen ervan denken, wat de pers zal zeggen....je
> wordt uiterst gevoelig voor signalen van de buiterwereld. Je wordt
> `outer-directed'. terwijl iemand met een stevige *Ich*, met een ontwikkeld
> ego-bewustzijn, in Freudiaanse zin, een *inner*-directed mens wordt. Die
> opereert vanuit een innerlijke gids, een innerlijke overtuiging, en is niet
> constant bezig met de vraag hoe hij of zij "over komt".

Absoluut correct! Het verschil tussen een leider en een sjacheraar!

> Dat tolereert de omgeving niet. Dus houden mensen zich in. En nemen poses aan.

Dan spreekt men van "living in bad faith"

> Als u in de Tweede Kamer komt (want wie praat moet ook verantwoordelijkheid
> durven nemen..): blijft u dan u zelf?

Zeer zeker, en definitief.
Een niet direct gerelateerde vraag..
Waarom is de meerderheid van de Tweede Kamer (voormalig) ambtenaar?
Waarom is er geen ACLU in Holland?

> Prins Vogelvrij is geen democraat, zo  te zien.De man heeft schijt aan de
> volkswil, trekt zich nergens wat van aan en doet alleen wat hij zelf wil.
> Een soort popster?

U scoort hier slecht(s) 2, uit een mogelijke 10 punten.
Helaas, u gaat (op dit punt) niet door naar de volgende ronde {:-(.

Met vriendelijke groeten van
Da Prins