Rapport militaire inlichtingendienst

Jos Horikx josh at BART.NL
Wed Aug 2 12:10:15 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

[ http://www.heise.de/tp/english/inhalt/te/6929/1.html ]

>Dat is niet helemaal waar, het Europees Parlement spreekt al jaren over
>Echelon en heeft de zaak zelf aan het rollen gebracht. Duncan Campbell
>schreef zijn rapporten op uitnodiging van het EP.

Je hebt me ernsig in de war gemaakt met deze opmerking
van je, des temeer omdat ik de site waar ik altijd kijk als
ik de stukken zoek op een rare manier uit de lucht was
(nu nog steeds, maar er is nu een zgn. mirror gekomen die,
zij het slechts gedeeltelijk, een kopie van de oude site is)

Je hebt overigens wel gedeeltelijk gelijk: ik verwarde Duncan
Campbell met Nicky Hager. Dit neemt niet weg dat Campbell
al in 1980 over Echelon schreef (zonder het woord zelf te
gebruiken)  "America's Big Ear on Europe," New Statesman,
July 18, 1980, pp. 10-14.

Een literatuuropgave over dit soort onderwerpen staat op:

http://216.167.120.49/echelon-dc.htm#read

Met vriendelijke groet,

JH