D66er gehecht aan vrijblijvendheid

T.E.L. Veldhuis veldbijl at HETNET.NL
Fri Apr 28 15:37:02 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste gehechte D66-ers,
Ik denk dat het onderstaand bericht wel iets 'te snel door de bocht' is. Met
alle respect voor het initiatief denk ik dat de behoefte om elkaar te zien
misschien wel aanwezig is, maar de vraag is of dit nu in deze lenste/zomer
periode moet of dat het beter is dit in de herfst/ winter periode te doen?
Daarnaast leeft bij mij de vraag of het niet beter gekoppeld kan worden aan
een andere (landelijke) D66 activiteit? Immers veel voorgestelde D66
activiteiten gaan niet door vanwege de slechte aanmelding. Maar goed, als ik
naar de voor mij bekende D66-ers kijk, dan hebben we het ook allemaal
vreselijk druk. Altijd actief, zich overal mee bemoeien, maar het liefst
kort, zakelijk en doeltreffend. Echter de spontane (na)zomeravondontmoeting
van D66-ers in Groningen (vorig najaar) was weer een succes. Het was een
ideale gelegenheid om elkaar even iets beter te leren kennen en bovendien
kon je het D66 gevoel weer sterken!
Kijk eens wat een tegenstrijdigheden en opgeroepen dilemma's. Het
startmotief om een 'lijstersdag' te organiseren is -voor mij althans- een
reden geweest om tot op heden niet te reageren. Binnen de regio sta ik
echter niet bekend als iemand die 'gehecht is aan vrijblijvendheid'. In
tegen deel, zelf zou ik het leuk vinden als vanuit een (?) D66 gevoel er
opnieuw een vriendenclub ontstaat die elkaar versterkt in ideeen. De
lijstdiscussie is t.o.v. vorig jaar wel aanzienlijk beter geworden, maar
Kortom, ik weet het niet, maar wil toch wel op deze wijze even uit de
anonimiteit treden.Ontstaat er dan ook een 'clubgevoel'? Of is dit 'te
vrijblijvend'?

Theo Veldhuis,
D66 Midden-Drenthe