Emile's reactie op Dirkzwager

Undetermined origin c/o LISTSERV administrator owner-LISTSERV at NIC.SURFNET.NL
Fri Apr 28 11:51:44 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker schreef:
[...]
> Ik had sinds de val van de muur niet meer zo'n
> gevaarlijk anti-democratisch verhaal gehoord als dat van Dirkzwager. Een
> verhaal van gelijkhebbers, fanatici, Stalinisten, dictators en ander eng volk.
> Maar ik ben blij dat je het van A tot Z hebt ontleed en weerlegd. Bravo.
> Groeten,
> Bert Bakker.

Jammer dat een D66-kamerlid zich zo ongenuanceerd opstelt.

Ik sluit helemaal niet uit dat de democratie in de toekomst kan
evolueren naar een systeem waar 50,1% niet zomaar de andere 49,9% mag
onderdrukken. Ik weet niet of ik het ermee eens ben, maar ik vind het
een interessante discussie.

Het weerleggen van voorstellen in die richting door het simpelweg als
"19e eeuws" (Emile) of zelfs "stalinistisch" (Bert) af te doen vind ik
in elk geval niet bepaald overtuigend.

Groeten,

Mark Koek