Goede democratische besluitvorming, was: Echte democraten bevoogden niet

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Thu Apr 27 02:15:03 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo D66-lijsters,

In het bericht van Arie Dirkzwager vielen mij de volgende zinsneden op:>

>De huidige escape (dat men geen
>ongenuanceerd,
>en

Het blanco stemmen schijnt niet meer te kunnen bij de elektronische
stembusgang en dat vind ik persoonlijk jammer. Je moet kunnen aangeven dat
je het niet weet op wie je wil stemmen of dat niemand je stem verdient. Het
fenomeer proteststem gaat op deze wijze verloren tenzij je op partijen als
de CD, SP of als je echt een proteststem wil uitbrengen op de
Natuurwetpartij of JIJ/Idealisten of zoiets komisch... ik vind het overigens
bewonderenswaardig dat parijen als de MWP, VIP en de NCPN het iedere keer
proberen !

Door mij is een methode
>is
>uitleg

Kan je hier iets meer over melden, Arie ?

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de visie van Mark Giebels, want die heeft
zich zeer verdiept in het kiesssysteem.

Vriendelijke groet,
Ramon Barends, Nijmegen

Prive-mail sturen ? Dat kan op: r_barends at hotmail.com

*** DEZE E-MAIL IS OPENBAAR EN MAG VERDER VERSPREID WORDEN ***

Check ook:
D66: http://www.d66.nl
Fractie D66 Nijmegen: http://www.telebyte.nl/~d66
Afdeling D66 Nijmegen: http://www.gaypnt.demon.nl/d66