D66 en Groenlinks

Undetermined origin c/o LISTSERV administrator owner-LISTSERV at NIC.SURFNET.NL
Sun Apr 23 16:50:31 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

H. van Meeteren schreef:
[...]
> D66 en Groenlinks strijden onder de republikeins angehauchten in NL dus om
> de gunst. Was dit de bedoeling van onze wakkere PR-adviseurs?

Pas op, dat mag je hier niet zeggen.

> D66 schuift ineens een behoorlijk stuk naar links op en pikt kiezers van
> Groenlinks. Daarmee is het electoraat van de VVD ongemoeid gelaten (de
> liberale kiezers)  en blijven de PvdA kiezers in dit debat kennelijk hun
> sociaaldemocratische voorlieden trouw.
> Hiermee begint D66 een nieuwe plaats te krijgen op de politieke landkaart:
> dicht tegen Groenlinks aan. Los van de inhoud lijkt me dit niet de beste
> positie. Samen hebben ze veertien (d66) plus elf (GL) zetels, dat zijn 25
> zetels, één meer dan D66 ooit in zijn eentje had. Zo valt er weinig te
> [...]

Dat is precies waar ik ook bang voor ben. Probeer liever de VVD kiezers
af te snoepen! Er zijn genoeg liberalen die op de VVD stemmen maar dat
conservatisme eigenlijk maar niks vinden. En dat zijn er veel meer dan
alle GL-stemmers bij elkaar.

Dit alles uiteraard volstrekt in overeenstemming met partijprogramma en
-uitgangspunten. Het is maar net op welk uitgangspunt je de nadruk legt.

> [...]
> *zichtbaar*  het goede voorbeeld (in die zin ís D66 al een stukske verder
> dan de rest, vandaar dat ik lid ben geworden).  Maak directere vormen van
> democratie tot onderwerp van serieus nationaal debat: burgers meer directe
> invloed op het wet -en regelgevingsproces door inzet van informatie -en
> communicatietechnologische instrumenten (Zorg dus dat bij de behandeling
> van de opnieuw ingediende referendumwet ook de ICT-factor een strategische
> rol speelt).
>
> Als `anti Bea-partij" (zo ziet men het nu eenmaal) is d66 gedoemd

Hier heb ik helemaal niks aan toe te voegen. Volledig mee eens. Van
Meeteren for president.

> Nogmaals, de beste paasgroeten uit de grachtengordel (waar het miezerig
> regent op dit moment).

De hartelijke groeten terug, van vlakbij het 'spergebied' binnen de
Leidse grachtengordel.

:-),

Mark Koek