privatisering sportaccomodaties

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Fri Apr 21 16:25:19 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Arnold,

>Een van de financiele molenstenen is de gemeentelijke sporthal, die
>structureel voor een fors jaarlijks tekort in de exploitatie zorgt,
>voornamelijk ontstaan door de kapitaalslasten.
>Wij stellen al jaren voor de mogelijkheid van privatisering te onderzoeken.
>Tot dusver vinden we daarvoor geen gehoor.

Waarom deze vraag ook niet op de BVmail gezet ?

Een reactie:
Ik vind dat de gemeente goedkope sportaccomodaties moet kunnen leveren aan
sportverenigingen, omdat sport zo belangrijk is. Bij te weinig sport lopen
de kosten op Volksgezondheid op én sport is goed voor arm en rijk.

Ook particulieren (dus zonder vereniging) kunnen van deze accomodaties
gebruik maken en dat is goed. De prijzen moeten dan dus ook laag blijven,
zodat deze voor ieder te betalen zijn. Nu snap ik wel dat daar geld bij
moet, maar geef je liever geld uit aan Volksgezondheid en zieke mensen *of*
aan Sport en aan gezonde, vrolijke mensen.

Mijn advies luidt dus, laat sportzalen bij de gemeente, maar maak het
makkelijker om ze te huren. Geef er meer bekendheid aan.

Sportieve en vriendelijke groet,
Ramon Barends,
lid van de D66 afdeling Nijmegen

Prive-mail sturen ? Dat kan op: r_barends at hotmail.com

*** DEZE E-MAIL IS OPENBAAR EN MAG VERDER VERSPREID WORDEN ***

Check ook:
D66: http://www.d66.nl
Fractie D66 Nijmegen: http://www.telebyte.nl/~d66
Afdeling D66 Nijmegen: http://www.gaypnt.demon.nl/d66